tisdag 16 december 2008

Samtalsämne

Det stora samtalsämnet idag är JORDSKALVET som ägde rum 06.21 och skakade om hela södra Sverige. Jag var så där lite halvt vaken när det hände men när hela huset gungade till, blev jag klarvaken. Som tur är var det fler än jag i huset som märkte det för annars hade jag nog trott att jag inbillat mig.

Min julklapp ligger i en postsäck någonstans på väg hem till mig. Nu är det olidligt att vänta på de, precis som när man var liten. För nu vet jag ju att den finns!
Pratade med min kompis som sitter vakt på utställningen. Efter stora ruschen i helgen mattades det av något i besöks-statistiken. Två personer i måndags och fyra idag. Jag sitter vakt igen till helgen och har laddat upp med sex härvor ullgarn som behöver nystas upp.

5 kommentarer:

Tomtan sa...

Då är det lugnare här uppe i norr. Regn och rusk och blankis ;-(

Karin sa...

Hej,
Åremössan stickas i Milano från Hjertegarn och det går åt precis ett nystan till den. Jag gillar de där ojämna garnerna så mycket. Det blir så levande på nåt sätt. Sen går det ju så fort att sticka just den modellen. Bara rätstickning på tians stickor och 38 maskor. Kan det bli enklare! Perfekt vid tvn!
Kul att du fått reda på att paketet är på g. ;)

Anonym sa...

Heja julklappen!!!

Anonym sa...

Tomten kikar in för att se om
julklappen kommit.

Anonym sa...

Visst var det både spännande och läskigt med jordbävningen.Hoppas ditt paket hittar fram innan jul.