måndag 29 december 2008

Stickorna anlänt!

Titta vilken käck idé Handlas Hantverk använder! Runt paketet har hon knutit ett lyxgarn med en rejäl rosett. I ett gulligt kort, där hon önskar God jul, upplyser hon om att det är Manos Silk Blend färg nr 6828 som är knutet runt paketet och att det som, utav en händelse finns i webbshopen. Ni vet hur det är med känna, klappa, man blir fast. I paketet ligger mina ny-beställda Knit Pro-stickor. Snart ska jag plocka upp dem!

Stickat i grått ullgarn läääääääääänge nu - många isländska sjalar. Dags för lite färg! Detta ska bli en lång sjal med schackrutor i det gröna och blå i mitten, tänkte jag. En slätstickad dubbel kant ska det också bli och kanten ska också ha en rand av gröna rutor. Jag har inte något mönster utan sjalen finns än så länge endast i mitt huvud. Får se hur det blir.


Milda himmel, så skönt att vara ledig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror jag måste beställa dem också. Fick lite julklappspengar så något till mig får det bli+ lite garn. fina färger till sjalen.

Efwa - Medea sa...

Ååh vad spännande. Jag har ett liknande paket som är på väg till mig. får se om hon gjort lika fint på mitt som på ditt.
Visst är det härligt med färg!!!
/Efwa

Anonym sa...

Det låter fint - sjalmönstret - menar jag.
Fiffig marknadsföringsteknik!
Gott Nytt År på dig!