lördag 21 mars 2009


Lite ilsk idag och då passar det perfekt att röja och städa undan. Började i yngste sonens rum och jobbade mig utåt; först röja så att man ser golvet och därefter bädda rent, damma, dammsuga och torka. Utanför killarnas rum är det bara avställningsyta och där STÄLLS ALLT SKIT AV! Men icke längre, nu är det rensat och sorterat, jag tror att fyra svarta sopsäckar fylldes och förpassades ut ur huset. Ett visst mönster har utkristalliserat sig; jag slänger och KM räddar undan. Vi har inte plats att spara och förvara så mycket, huset är litet och alla skrymslen och vrår används. Fast jag tror, att även om vi hade plats så skulle jag inte ligga på lager. Jag blir stressad av att ha grejor runt omkring, som väntar på att bli använda.
Ny favorit som jag hittade i frysdisken: yoghurtglass med fantastiskt god hallonsmak! En kopp kaffe och glass blev min belöning för väl utfört arbete idag!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

oj, man kände riktigt din irritation. Känns det bättre nu? Kommer precis ihåg den där känslan när alla ungarna ännu bodde hemma. Vet du, nu kan jag nästan sakna det där ibland, :D fast det kunde man ju inte tro då.

Anonym sa...

varför kommer inte min mamma och gör så hemma hos mig?

Anonym sa...

Jag gör inte misstaget att öppna dörren till sonens rum.Hade städrace igår så idag är det vila och stickning .Youhurt glassen verkar god.