tisdag 10 mars 2009

Seinfeldologi


Kommer ni ihåg ett avsnitt ur Seinfeld när George Costanza går i taket, för att hans föräldrar har pratat med Georges kompisar? Han förklarar att "my two worlds are colliding" att han lägger ner mycket energi på att hålla de två världarna separat. Föräldra-världen och kompisvärlden fick under inga omständigheter mötas. ( ja, jag är en Seinfeldnörd - också!) Lite den känslan, av att världar kolliderar, kände jag i dag när jag var på biblioteket och hämtade två stickböcker. Tjejen bakom mig kommenterade böckerna, den ena hade hon köpt och den andra boken hade hon inte sett innan. När vi sedan kom att prata om nätet och bloggar så visade sig att det var damen bakom Stickapålandet som stod bakom mig. Och så presenterade vi oss också, med våra bloggars namn:
-Hej, det är jag som är stickapålandet.
-Jamen hej, det är jag som är Snitsatstickat.

3 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Ja visst är det konstigt när bloggvärlden och den verkliga världen möts...

Hoppas du har en skön kväll. Kram/Veronica

Rosenvante sa...

Festligt, världen är bra liten trots allt.

The Willow Fairy sa...

Ibland är världen liten kanske kan kännas underligt, men jag skulle nog tycka det var kul om det hände mig.