söndag 5 juli 2009

Blomstrar



Det bidde ingen tröja i svart lin. När jag stickat klart kragen och provade tröjan framför spegeln, insåg jag, med all önskvärd tydlighet, att vi var inte gjorda för varandra, tröjan och jag. Det var fel av mig att låta det gå så långt, som till montering och krage, jag skulle lyssnat på rösten , som redan förra året viskade"fel, fel, fel". Nu har jag fyra bollar med svart lingarn istället.
Min bror, svägerska och mamma uppmärksammade vår bröllopsdag med rosor i kopp. Söta som socker. Rosen i kruka fick jag av arbetskamraterna när terminen tog slut. Det är en helt vanlig liten ros, ni vet en sån man kan köpa i affären. Men den är väldig tacksam och blommar stort nu. Mamma planterade om den i en mycket större kruka och gav den rejält med hönsagödsel så nu har den vuxit till sig rejält Vem vet vilken potential den lilla rosen har??

Inga kommentarer: