fredag 24 juli 2009

Lurigt

Shhh, jag håller på att lura mig själv. Utan att riktigt vara, på något sätt, fast beslutsam över projektet så har jag lagt upp maskor till kofta med långa framstycken. Och utan att tänka så speciellt mycket på det, harvar jag på kvällarna med 171 maskor en-trådigt ullgarn.Tänkte se om det på detta slumpartade sätt kan bli min favvo-kofta igen. Jag stickade en sådan för två år sedan och använde den mycket, men "råkade" krympa den i tvätten.

Tänk om jag kan använda samma lur-metod till att sticka en spedetröja? Titta här så vackra de är (Tålamodspåsen, du är fantastisk!). MEN stickor 1 1/2 och entrådigt ullgarn kräver sin kvinna. och då kan man behöva lura sig själv lite.

2 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Ååh den koftan är såå fin. På ett stickcafé jag var på var det en kvinna som hade stickat en sådan. Superfin. Är mönstret från Garntjänst eller hur va det nu igen?? Eller har jag sån otur att det inte finns att få tag på längre?

Pia sa...

Oj, vilken läcker tröja. Var kan man finna det mönstret?
Tålamodspåsens tröja är fantastisk men så heter hon ju så också - tålamodskan.