onsdag 1 juli 2009

UFo


Sitter och tråcklar med en tröja som påbörjades sommaren -07, svart fyrtrådig lin från Strikk. Det var bara övre delen av framstycket kvar, att sticka, när den plötsligt övergavs men det är åtgärdat nu. Fäst alla trådar och monterat ihop den och nu ska kragen stickas. Kom på att jag skulle provat den innan jag plockade upp maskorna runtom.
Denna har varit i mina tankar lääääänge. Känns skönt att färda den. Kvar i UFO-korgen nu, är en stola, stickad i lila-vinröd silkmerino och med pärlor. Den undrar jag om den någonsin blir klar. Mönstret är så komplicerat och merinosilkgarn på stickor 2,5 växer i sin egen lilla takt.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Visst känner man sig duktig när man gjort färdigt ett UFO.

Karin sa...

Hej!
God idé med en korg för ufos. Mitt äldsta halvfärdiga handarbete är tröjan jag började sticka till sonen, 3 år gammal. Om två veckor fyller han arton... Bara jag hittar den halvfärdiga tröjan ska jag inrätta korgen. Kanske tröjan blir klar till hans barn, sedan om och när han får några...
Ha en fin sommar!