måndag 22 juli 2013

Deinstag 22 Juli

Ett litet test idag; vi var förvarnade om det. Vi är fortfarande pa det allra enklaste Icg heiße mia, ich bin Leherin von Beruf, neunhundertundtrezig, er hat vier Kindern och sa vidare sa provet var inte sa svart. Jag har fatt fragan om jag vill hoppa över nagra lektioner och delta i en grupp som kommit längre men jag tackade nej. Jag är sa nöjd och trygg i min nybörjargrupp och vill inte känna nagon stress eller att det ska ställas krav som jag inte kan uppfylla. Detta är ju min semester!!

Efter förmiddagens lektioner akte jag sparvagn, först at fel hall och därefter at rätt hall. Mitt mal var die englische Garten. Ett stort grönomrade, perfekt att hänga med kompisar, dricka öl och ha det gott. Hela omradet genomkorsas av sma floder med rätt sa mycket ström som man kan bada i och aka med i. Jag tycktre först att det sag härligt ut och funderade pa ett dopp. Sen besinnade jag mig när jag kom pa, att efter man akt med ett tag, sa far man ju ga hela vägen tillbaka till sin plats i graset igen. Jag satte mig under ett stort bokträd istället och gjorde min läxa samt läste lite. Jag har redan läst ut först pocketboken "Svart flicka, vit flicka" av Joyce Carol Oates. Nu haller jag pa med "How to kill a mockingbird" av Lee Harper (jag laser den pa svenska men har endast engelsk titel i huvudet). Jag har hört och läst mycket om den och hitintills verkar den lovande MEN lite kackig översättning. " Vi skulle gilla att ha dig med" och "Det verkar inte klokt pa mig.  Hmmm....

Inga kommentarer: