onsdag 7 oktober 2009

Svenskt, kinesiskt och indiskt


Prinsesstårta is the shit. När jag kom hem från Göteborg så låg ett brev och väntade. I brevet fanns den sötaste lilla nåldyna och ett bokmärke. Tack underbara Linda, precis så söta och goda som du! Den rosa stora varianten hade svärmor med sig till KM. Han hade lite kalas igår, med rosa prinsesstårta.
Luncherna i Göteborg blev kinesisk buffé på måndagen, efter en lååååååång promenad till Klädkällaren . Jag hittade många, riktigt fina kläder där, väl värt mödan. Tisdagen åt vi indiskt, åååååh så gott det är. Jag älskar indisk mat. Linsgryta med raita (yoghurt med gurka och koriander) och naanbröd med vitlök och örter. Min kompis tog kyckling Tandoori - nästa gång får du prova något annat, R. Han tar ALLTID kyckling Tandoori och så drack vi Mango Lassi, till det. Indiskt är super!
Till fika ikväll blir det rosa prinsesstårta

2 kommentarer:

Bm HD sa...

hm, drömmer om något pink idag... ;)
Och ÄNTLIGEN har jag hittat åter, hihihi... tänk du blir inte helt av med mig ;)
Må så grankott...

Mia sa...

Svårt att säga vilka tårtor som ser bäst ut :) Så bra du hade det trevligt. Jag gillar indisk också, lagade faktisk egna nanbröd i helgen, det var inte så svårt och goda blev dom.