måndag 8 februari 2010

en med power i

Frysen skramlade så tomt när jag öppnade den sist att jag bestämde mig för att fylla den med bullar. Sju påsar med nybakade bullar lade jag i frysen och en påse åt vi upp på studs. Vaniljkräm med smör i hälften av bullarna och nötter med smör i den andra hälften.

I eftermiddag har jag haft förnämt besök av min brors son F. Efter vi fikat - med bullar såklart - lade vi oss i soffan, F med en Kalle Anka och jag studerade Vi i Villa. Jag tror jag slumrade till lite, sådär eftermiddagstrött men F var överseende med mina snarkningar och låtsades inte om något. Tänk, vad det hjälper med en liten powernap. Inte för länge, bara cirka 20 minuter men vilka superkrafter man kan ladda upp. Efter vilan började vi på ett gemensamt projekt men sen kom F´s hämtning så vi får fortsätta med det en annan gång.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Det är skönt med en liten lur ibland.

Sunna sa...

Har du inget att göra så skramlar min frys också, vad gott det lät