måndag 22 februari 2010

Hur gör ni??




Jag funderar på att baka en Key Lime Pie till helgen. Det är en paj med digestivekex i botten och så en härlig söt-syrlig, krämig fyllning. Har redan införskaffat den kondenserade mjölken. Vi GICK till Orient House när vi var i Göteborg, från Bergsjön, och där hittade jag en blå burk med sötad kondenserad mjölk. Jag har letat efter receptet på nätet men blir lite fundersam. Ingredienserna till Key Lime Pie verkar receptmakarna vara rätt så överens kring, men tillvägagångssättet skiljer markant. Recept ett säger att fyllningen gräddas i ugn, tillsammans med pajskalet. Recept två säger att man sjuder ihop fyllningen, i ett vattenbad och därefter häller det i pajskalet och sedan kyler hela härligheten. Recept tre säger att man bara rör ihop fyllningen, häller i skalet och så klatt! Så nu vänder jag mig till de riktiga experterna; hur gör ni Key Lime Pie??

Inga kommentarer: