söndag 14 februari 2010

Koftkram

Helgen har innehållt ett besök i metropolen Ullared. Jag har en kompis som valde att bosätta sig där, efter våra gemensamma studier. Vi är ett gäng på fem damer som träffas med högst ojämna mellanrum och skrattar och flamsar ihop. Åldern varierar mellan 31 och 56 och det är bara skoj när vi träffas. På våra första träffar, så pratade vi så klart mycket jobb men nu är det betydligt mer allvarliga saker som avhandlas: kärleksaffärer (både befintliga och obefintliga) barn (egna gullungar och andras monster) varför vissa inte passar så bra i stora koftor... I alla fall, var vi så klart inne i stora affären. Jag hade i bilen dit, klart deklarerat att jag hade en inköpslista och att jag ämnade hålla mig till den. På inköpslistan stod det inte några koftor eftersom jag redan har fyra favvisar hemma. Väl inne i affären är det första jag springer på, en stor öppen grå-grön kofta nedsatt med 60%. Så nu vet ni det. Jag har utökat min garderob med ytterligare en favoritkofta nu. Men det var 60% rea. Stor koft-kram till er alla på Alla Hjärtans Dag.

2 kommentarer:

Sunna sa...

Vilken underbar lyx att ha en kompis i Ullared, nästan för bra för att vara sant

Susilull sa...

Koftor kan man aldrig få för många av, det är bara garderobsplatserna som blir för få...
Kul att ha en härligt tjejgäng att träffa ibland!