lördag 24 juli 2010

Arbetsläger

Jag är på arbetsläger i Göteborg, mitt bland alla Gothiacup-spelare och Lisebergs-besökare. Jag anmälde mig frivilligt till att passa kompisars barn emedan modern arbetar och fadern är inne och justerar hälsenan. Nu har vi plockat blåbär, bakat blåbärspaj, besökt lokala lekplatsen, åkt spårvagn och besökt nästa stadsdels lekplats ( mycket bättre, kan jag meddela) målat tånaglar och ätit pizza. Två dagar down, two to go. Tjejerna är sex och fyra-och-ett-halvt år så det är full rulle hela tiden och än sitter takterna i. Det gäller att parera ret och gnäll med rätt distraktion, att undvika konflikt genom rätt undanmanöver och att undvika sura och trista miner med rätt lock och pock. Jag känner mig som R2D2 som flyger i ett asteriodbälte:
-hon härmas wroooom kolla vilken rolig pinne jag hittade, den kan vi ha som svärd!
-hon slog mig med pinnen wrooom nu går vi och fikar!
-hon tog min saft wrooom nu vill jag prova på att åka i stadsdelens längsta rutschkana!

Inga kommentarer: