måndag 12 juli 2010

Jag kokar...

Sommarens syltkok är avklarat. Smakerna som jordgubbssylt anno 2010 bjuder på, är
  • jordgubbssylt med lakrits
  • jordgubbssylt med mörk choklad
  • jordgubbssylt med marshmallows

och nä, inte en enda burk med bara jordgubbssylt.Burkarna står fortfarande på svalning så jag vet inte hur smakerna tas emot. Redan när jag kokat klart, blev jag sugen på att testa fler smaker. 2011 års jordgubbssylt bjuder kanske på polkagris och ingefära. Men nästa år hoppar jag över koket-som kokar-över-och-rinner -ner-på-plattan. Det luktar förfärligt och KM tror inte att det är så bra för hällen.

F, oroa dig inte. Jag tänkte att du och jag kunde plocka jordgubbar och koka lite saft. Vad säger du om det?

3 kommentarer:

Renée sa...

Vad du är duktig som orkar greja i denna värmen. Själv gör jag typ ingenting!
Ha det bäst!

Susilull sa...

Så mycket häftiga smaker! Så duktig du är! Själv har jag också plockat jordgubbar idag, men bara till att frossa av som dom är. (Har fortfarande kvar jordgubbar i frysen sen förra sommaren...)

Mia sa...

Vilken fantasi, otroliga smaker du lagat. Lakris? Marshmellws? polkagrisar blir säkert en dundersylt :)