torsdag 15 juli 2010

Byteshandel




Är det någon som har dragkedjor liggande? Spelar inte så stor roll vilken färg (men gärna glada färger) , minst 25 cm lång och icke delningsbar. Jag låg och funderade i natt, på att sy en necessär i mammas vaxduk och till det behöver man ju dragkedjor. Visst kan jag åka till affären och handla en själv men det är lite roligare så här. Jag tänkte mig nämligen lite byteshandel. Dragkedjor mot...tja, örhängen? armband? nålbrev? Jag kan inte lova en necessär för jag vet ju inte alls hur de blir. Det kanske inte ens blir någon necessär, haha... Är du sugen på lite bytt, bytt så hör av dig. Kram Mia

5 kommentarer:

BiZen sa...

Skulle gärna byta dragkedjor mot något fint hos dig, ex örhängen, men tyvärr är jag inte hemma just nu så någon annan hinner säker före..... suck va trist för mig! Kramen //BiZen

elisabet sa...

Du kommer att få några av mig
men dom jag har i glada färger är tyvärr delbara.
Armband som passar mina fina örhängen kan ju vara nåt

April sa...

Ska kolla.. Mycket möjligt.... Jag har ju alltid älskat fyndlådor och loppisar. Nu är jag i Dalarna, så inget händer förrän nästa vecka. Vilken rolig idé att förvandla en gammal kär och känd vaxduk till ett nytt föremål.

metamorphosis sa...

Är ganska säker på att jag har en eller annan dragkedja i gömmorna utifall du inte redan fått napp?

Du får höra av dig helt enkelt! :-)

metamorphosis sa...

halloj igen!
Har kollat igenom förrådet av dragkedjor och har hittat följande som borde kunna passa hjälpligt;

25cm senapsgul plast
30cm smaragdgrön plast
30cm svart plast (lite grövre än de andra
30cm ceriserosa plast
30cm ljust lilarosa metall

Jag skulle gärna vilja byta bort en av dem mot lite restgarner och då mer specifikt tvåtrådigt ullgarn i tjocklek som Kaunis effektgarner eller Kampes tvåtrådiga! (jag tycker att de känns relativt lika)