lördag 5 juli 2008

Baklucke-loppis

Mitt under stekande sol gick kära mor, moster och jag på bakluckeloppis. Salig blandning, som vanligt på loppisar; gamla blomkrukor, böcker, virkade dukar och gammalt porslin. Jag gjorde två fynd
  • ett litet tårtfat på fot, ca 15 cm i cirkel. Nu har jag ett stort, ett mellan och ett litet tårtfat på fot.
  • ett par byxor i beige lin som jag köpte utan att prova. Linkläder är det bästa jag vet och använder det så ofta jag kan. Så ofta att byxorna slits ut. Först blir de lite tunna och skira uppe i grenen och sen, när man minst anar det, trillar innan-låren ut genom STORA hål. Byxorna satt som en smäck när jag kom hem och provade.

Fortsätt att kommentera utlottningen av Drottning-pärmen! Roligt att så många känner sig som drottningar!!!

Inga kommentarer: