onsdag 30 juli 2008

El naturalista


Shopping igår, med kompisar som var på besök. Jag köpte skor. Bra skor. Fina skor. Ja, dyra skor. Antagligen de dyraste skor jag köpt någon gång. Men när jag provade dem i affären, så hörde jag i bakgrunden, ett stilla sus av ledmotivet till Sagan om ringen-filmerna. Frodo var menad att bära ringen till dess öde och jag var menad att bära dessa skor till dess öde. Jag kunde helt enkelt inte ta av dem igen. Röda. Med en snirklig krumelur på sidan. Och tok-dyra. MEN de är naturvänliga. Sulan är gjord av återanvänt naturgummi och de ska smörjas med olivolja. Och de är gudomliga att bära.
bilden lånad från www.fantasymode.se

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Hej!!
Tack snälla rara för de underbara muddarna! Jag gillade dem verkligen! Blir härliga att använda till hösten.
Ha det bra! Och tack ännu en gång
Kram Ann-Louise

Anonym sa...

*ler*
Kul att du valde en bild på skorna därifrån, hihihi... Var inne där senast i tisdags? hm... eller så... Jag hade med garn ut dock - men de hade en kund som behövde hjälp med att veta mer om skorna. Min engelska är väl inte den allra bästa, men hon som skulle förklara och sälja dem var än värre ;) Älskar de där skorna - och har dreglat länge...
Må så grankott...