söndag 27 juli 2008

Hantverksmarknad


Igår var jag på en av de bästa marknader; Hantverksmässan i Båstad. Kvalité och bra grejor och nästan bara trevliga försäljare. Inköp: två garnhärvor. Den ljusa är från Solkustens Spinnarverkstad och tanken är, att den ska bli ett ytterligare försök till en brudesjal. Det verkar vara aningens tjockare än Kampes entrådiga. Det blå är handfärgat från Hedängens Ull och garn och färgen heter Påfågel. Damen som sålde där, var en av de trevligaste människor jag mött. Hon tog sig tid och berättade om sina garner och var intresserad av vad jag sa också. Hon visade hur hon lärt sig en uppläggning som passar till Möbius-sjalar så vi stod där och hade ett improviserat stickmöte.



Lite smycken blev det också, såklart, när Mia är på marknad:. Ett halsband och två par örhängen i keramik. I löv tulpaner!!!


3 kommentarer:

Pernilla sa...

Vilka fina smycken! JAg gillar också tulpaner.

lillprinsen sa...

Fina ,tulpaner är härliga. Garnerna var inte fel de heller
Bente

Anonym sa...

Hihi, där var jag också, fast i söndags :-) Trevlig mässa, jag har inte varit där sen äldste sonen satt still i vagn... Jag köpte ett härligt sjalkit i naturfärgad grå ull i olika nyanser från Solkustens Spinnverkstad. Och lite annat smått och gott!

/ Hemlisen