lördag 25 april 2009

ett kläd?

Gick en lite runda i stan dag eftersom äldste sonen ville titta på kläder till studenten. Eller egentligen var det så här: scenen är onsdag kväll, efter vi ätit.
Mamman: - På lördag är jag ledig och kan följa med och titta på kläder. Ska vi köra in till stan?
Äldste sonen: -Måste jag? Det är ju evighetet till studenten, på lördag vill jag chilla...
Mamman: -Evigheter? Du vet hur tiden springer iväg och sen har jag mycket att göra på helgerna. Du kan chilla efter vi varit iväg.
Äldste sonen: Äh, vi tar det sen....
Mamman: -JAG VÄGRAR SPRINGA I SISTA MINUTEN! NU BLIR DET PÅ LÖRDAG ELLER INTE ALLS!

Som sagt, en liten runda på stan under trevliga umgängesformer. Vi fikade och hade det mysigt och det blev faktiskt jättesnygga kläder; byxa och väst. Skjorta och slips tar vi vid ett annat tillfälle. I all fall så var jag inne och tittade som hastigast på damkläder också och hittade de mest bedårande dam-västar, korta som en boobholder ungefär, i rutiga tyger. Amish kallades typen för och jag blev störtförälskad. Letade på nätet efter bilder men Noanoa har då rakt ingen trevlig hemsida, bara krånglig och omständig. Men fina kläder...

2 kommentarer:

Märta sa...

Mycket förberedelser är det minsann till studentdagen. Vet hur det är, jag har tre tjejer som har klarat av den dagen. Kläder, presenter, blommor och mat m.m. och det är inte billigt. Nu är sjalen färdig. jag tror att jag kommer att trivas kanonbra med den. Fast nu har vi 20 grader plus så jag får ta till den när det blir lite svalare. Så ett stort Tack för garnet. Jag ska fota sjalen och lägga ut en bild på bloggen. Kram Märta

bente sa...

Skönt att inte ha någon student i år ,samlar mig inför sista nästa år. Det är både skönt och sorgligt att räkna ner ,sista utvecklingsamtalet ,sista ditten och datten men oändligt skönt att se slutet . Att bara vara två igen ..