lördag 18 april 2009

Lördagskul



Grrrrr, hade tänkt att kommentera jättemycket ikväll, på alla de trevliga bloggar som jag frekvent besöker men då vill inte datorn! Den hävdar envist att det är "fel på sidan"och vägrar publicera mina kommentarer. Skitdator...
I detta underbara solsken har jag spenderat tre timmar med att klyva ved. Det är en riktigt trevlig sysselsättning, frisk luft, fågelkvitter och tillfredsställelsen av att se hur vedförrådet växer. Jag har ett förflutet som vårdpersonal och det sitter djupt inpräntat hur oerhört viktigt det är att lyfta rätt, för att skona ryggen. Rak rygg, böjda knän, under inga omständigheter tvärtom!! En gång har jag lyft fel - inte i jobbet utan min son- och det gör sig fortfarande påmint ibland. Kom ihåg det nu; rak rygg och böjda knän!

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, va duktig du är. Här är det gubben som svingar yxan. Jag bär på sin höjd in ved till kaminen och puttar in vid behov. Håller med att man ska göra rätt men det är ju lättare att göra det just när man har ont, däremellan glömmer man ju tyvärr så lätt.

Tomtan sa...

Lämnat en kommentar från dej *ler*