lördag 4 april 2009

Skarpt läge!








Värsta sommarvädret, på en gång, tjoffbalam! Jag är helt knäckt; kroppen är helt trött och huvudet stelt av värk. Det tar ett tag innan jag vänjer mig vid dylika väderomslag. Men nu drar det ihop sig till utställningen. Sista minuten-alster, nya armband på gång. Denna gång provar jag med lingarn. Ullgarn trivs inte att bli indränkt i trälim, det ruggar upp sig och blir luddigt. Men lingarn och bomullsgarn funkar bra. Vidare har jag tovat och broderat fyra nya tavlor och de små söta tuttarna är nåldynor.
Nu ska detta bara pris-sättas och det är alltid lika svårt. Vi har en rätt så glad och lättsam stämning i bildgruppen men så fort det är dags för utställningarnas PRIS-SÄTTNING blir det skarpt läge. Den frasen ska jag nog förresten brodera på en tavla!

Inga kommentarer: