torsdag 4 juni 2009

Dagen före







Klockan är nu 20.15 och nu sätter jag mig ner. 13.45 ställde jag mig vid spisen och med ett kort avbrott för en kopp kaffe, har jag stått där tills nu. Käre sonens student smäller av imorgon så jag har lagat till en buffé med diverse godsaker. Tyvärr får vi nog ställa in planerna att sitta ute - trots att KM har lövat så fint på altanen - eftersom det väntas regn men det får gå ändå. Min snällaste mamma bidrar med mycket i mitt liv; nu närmast en brödkorg som heter duga. Nybakade frallebullar är som knark.
Virka är kul men inte när garnet delar sig. Delar det sig i två trådar? Nej, i FEM!! Arrrggghhh... men jag gillar färgen och mönstret på sjalen så jag står ut - ett tag till.

2 kommentarer:

SF sa...

Hoppas ni får en riktigt rolig dag i morgon! Själv har jag två år kvar innan det är dags för äldsta dottern.

Veronica Tingvall sa...

Hoppas ni får en underbar dag!
Kram/Veronica