måndag 22 juni 2009

Kosta skjortan, not!






Dagens projekt: stadens secondhandaffär lockar med 50% rea. "Jag ska bara..."En stycken skjorta i linne för det facila priset 25 kronor, blir fyndet. Väl hemma så satte jag upp symaskinen ute på altanen och i det strååååålande sommarvädret, vips! hade skjortan förvandlats till en ja...en annan skjorta. Skjortblus, kanske man kallar det. Jag sydde igen knäppningen, sydde större insnitt, både i ryggen och fram och flyttade upp ärmen lite. Knapphål på vardera sidan som jag trädde ett band i och resultatet: helt OK för 25 spänn och så hade jag en trevlig stund på altanen.
Imorgon, gamla midsommarafton, firar KM och jag bröllopsdag. Hur länge sedan? 20 år, hurra, hurra, det har vi gjort bra!!

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Grattis.
Ett bra år att gifta sej på , Vi firar också 20 år i år,men lite senare i vinter.
Hoppas ni får många goa år till.
Ha de bra .
Eva.

Pernilla sa...

Grattis till 20 år. Vi firade 17 år för en dryg vecka sedan.