lördag 13 juni 2009

Lista lusten

Jag är med i Sommarpåse lyx och har precis skickat iväg paketet till min hemliga kompis. Jag har kikat runt lite på de andra deltagarnas bloggar och fått många lästips inför sommaren. Vädret verkar tillåta många läsliga stunder och än så länge är min läslista väldigt blygsam men så här ser den ut just nu:
  • Midnattsbarnen av Salman Rushdie
  • Räddaren i nöden John Salinger -och ja, det beror på diskussionen om "uppföljaren"
  • Den bok jag får i Sommarpåsen, såklart
  • Sugar Michale Faber, tips från den här damen

Har du några lästips?? Jag ser ju att listan är alldeles för klen för att räcka hela långa sommaren...

1 kommentar:

Karin sa...

Jag har ett bra tips: "Tusen strålande solar" av Khaled Hosseini. Den fick mig att sträckläsa i alla fall. Sen tycker jag att Sten Sture Skaldeman skriver om ett intressant ämne om hur vi är "lurade, inbankade" att vi inte ska äta fett. Jag äter själv enligt LCHF och jag har inte mått bättre på många år. Ha en trevlig sommar!