torsdag 6 augusti 2009

1:a torsdag i aug


Gjort det misstaget idag, att klippa håret kortare mitt i sommaren. Hur tror ni att det ser ut i nacken?? Men jag stod inte ut med utväxten längre, var tvungen att färga och klippa upp håret. Bortsett från "bonnabrännan" i nacken så blev det helt OK. OBS!!! INTE min nacke på bilden, vill bara visuellt visa vad bonnabränna är.

Hoppsan, utan att jag visste det, blev ärmarna klara till koftan, bägge två samtidigt. Upplagt nu för höger framstycke.

Jag var och pratade med trevliga Eva på Helylle ang spedetröja. Hon rekommenderade Röros lammullsgarn men det jag hade, järbos Gästrike gick också alldeles utmärkt. Dock sticka med två trådar så att det inte drar sig i tvätten. Det gjorde ett par gröna muddar som jag stickat med entrådigt. Det drog sig något alldeles i hästväg, alldeles snett och vingt när jag plockade ur det ur tvättmaskin. Och det vill jag ju inte att min spedetröja ska göra. Fast jag tror inte att jag tvättar den i maskin, va? En 80 cm rundsticka inhandlades, strl 1 1/2. Så nu är det bara att sätta deg.

1 kommentar:

April sa...

Jag fick ingen klipptid, frisören är i Turkiet. Kanske tur det. *fniss* Lösningen heter brunutansol.