måndag 24 augusti 2009

Till min bokkompis

Boklista inför pocket&pyssel 2009. OBS! Kära bokkompis, jag vill verkligen att du ser listan, enbart som en möjlighet för dig att välja ur, det är ingen inköpslista.
  • Norweigan Wood av Haruki Murakami
  • Saffransköket av Yasmine Crowther
  • Loius Drax nionde liv av Liz Jensen
  • The Yacobian Building av Alaa Al-Aswany
  • Flickan som vävde sidenmattor av Anita Amirrezvani
  • din favvobok
  • Slumdog Millionaire

Jag läser väldigt gärna på engelska och det gör absolut inget om böckerna redan är lästa. Pyssel? Tja, det mesta... jag tycker om att sticka men det kanske du märkt. Fulbroderier tycker jag är bedårande - bonader med texter som Homo sweet homo eller Helvetes jävla skit... Sånt gillar jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt! Det här blir kul.

Hemliga bokvännen (som fick ”bless” som ordverifiering och ser det som ett slags gott tecken)