måndag 22 september 2008

Barkar åt....


Har ni sett den nya bytet på Stickamera? Man skickar iväg mönstret och garnet på socka nummer två - den socka som ibland är så seg att få färdig - och så får man sockan färdigstickad i brevlådan och vips! ett par färdiga sockar. Hur fiffigt som helst! Stickamera- Ulrika är en riktigt hejare på att hitta på kuliga tävlingar och byten. Det finns ett Garn-och-te byte också, nytt på sidan.


Min Barksjal i Kauni- melerade-garnet ser ut så här nu. Mönstret är busenkelt, lodräta tappade maskor. Garnet är helt perfekt till att sticka sjalar i. Det ska bli en julklapp till en kompis som kommer att klä väldigt bra i sjalen (tror jag i alla fall)

6 kommentarer:

in-knit sa...

Helt underbar sjal! Jag har samma garn liggande - i väntan på att jag bestämmer vilket sjalmönster som ska användas - finns så många fina!
Funderar på att anmäla mig till Garn och te 2 - kanske sockbytet också - får väl se!
Kram

Anonym sa...

Oj, det där mönstret på sjal var ju helt ljuvligt!!! Bark? Hm... har inte sett det tidigare! Något man lyckats missat? ;)
SSS är inte kul - kanske borde anmäla sig? Hm... beror på om man stickar lika då också? Ja, en stor och en liten pga fastheten. Men, den kan man ju totalmissa själv om man väntar nog länge mellan sockarna, hihihi...
Må så grankott...

Malin sa...

Kul sjal :-) Var hittar man mönstret? Jag har googlat utan napp...

Tomtan sa...

Vilken häftig sjal!!!!! //eva

Samtal från min trädgård sa...

Åh, så snygg sjal. Jag tror att jag har samma garn i gömmorna, vart har du fått tag på mönstret?

Kristina H sa...

Härlig sjal och fotot, så fint! Det likar lite en mysig rund soffkudde.