söndag 7 september 2008

Utställning

Mina vänner i bildgruppen tycker att vi ska ha en utställning. Så de har bokat ett galleri i en mindre stad och nu tycker de att det bara är att börja producera. Det kan ju de små kreativa råttorna tycka. Men jag har grunnat och tänkt och jag tror att jag har en idé. Stickade tavlor med små broderade sentenser, meningar på. Jag har kommit på följande:
  • Let´s stick together (min favorit)
  • Nä, nu fikar vi
  • Fikapaus
  • Stick och brinn (he, he)
  • Festina lente (enda meningen jag kommer ihåg från mina latinstudier på gymnasiet. Betyder skynda långsamt)
  • Simma lugnt

Jag tar gärna mot förslag! Idéer blir bäst till tillsammans...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker din ide är super. här kommer in ide. "bättre en stickning på väggen än en i r-ven", bra va. Kram så länge på dig från en av råttorna.