torsdag 18 september 2008

Projekt

Nu har jag snart fått ihop en lång lista på stickat alster som jag ska göra:
  • isländsk brudesjal i grått tvåtrådigt ullgarn
  • en tröja i naturvitt ullgarn till min äldste son i 18-årspresent
  • en sjal Bark i regnbågsfärgat Kauni - redan påbörjad
  • 15 stickade tavlor med broderade sentenser - också smått påbörjat projekt
  • en stycken lång och bred halsduk med flätor och muscher, i naturvitt ullgarn - fyrtrådigt, tror jag att jag ska prova på.
  • vantar - 4 par, julklappar och vinster!
  • sockar - 2 par, julklappar och kanske vinster - vem vet?

Massor med ullgarn behöver inhandlas - synd att kassan ännu är så skral. Men jag gillar Garntjänsts svenska ullgarn (fast det luktar get) och som tur är, är det inte så dyrt, 45 kr/hektot. Nu kan det storma och regna ute - jag kryper upp i soffan och stickar hela hösten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har du kollat in Tradera ,där har varit mycket ullgarner i många färger ,en del ganska billiga .