fredag 12 september 2008

Snart jul


Nu har jag börjat tänka på julklappar. Stickade julklappar. Sjalar till damerna och vantar till herrarna. Eller vantar och sockar till vissa damer och sjalar till andra damer. I alla fall, påbörjad julklappssjal, Bark efter ett trevligt besök i Helylleaffären. Jag stickar den i Kaunis melerade garn och mönstret är lodräta tappade maskor. Mitt i övergången från den fina gula till härligt orange är det en knut på garnet och värsta lila är påskarvat, ingen snygg övergång alls. Det blev jag inte så nöjd med... Garnet köpte jag för många år sedan i en annan garnaffär som är nerlagd nu så jag stickar glatt vidare.
bilden lånad från Queenmudds blogg, går det bra?

2 kommentarer:

Tomtan sa...

Planering är inte min starka sida... Blir alltid lika inponerad när någon annan har den förmågan... //eva

TruckerElin sa...

Såna knutar är himla otrevliga.. Jag har också börjat tänka jul nu, eller ja sen ett bra tag egentligen. Har funderat o planerat o försökt fråga runt lite fint om önskemål.. Kommer bli många stickade julklappar, det är roligt för det brukar uppskattas med hemgjort.