måndag 22 september 2008

Orangeriet

När vi rev i hallen hittade vi denna tapet bakom en garderob. Jag funderar allvarligt på att hitta något liknande och tapetsera med. Vad tror ni om det? Orange i hallen? När vi flyttade in i vårt hus, var det tapetserat med orange i hallen och golvet målat i klarlackaste rött. Jag tyckte inte om det då. Men nu, 20 år senare, blir jag glad och pigg av orange. Man kan kanske ha orange på en vägg och möta upp med något annat på de andra två väggarna? Eller är orange kanske en "tunn" färg? Flyktig och glättig....? Vad säger du, M?

2 kommentarer:

emma sa...

Självklart! Ord är allas :) ..och själv såg jag dem på en knapp på en väska i en tidningsartikel.. Jag måste sticka :)

Anonym sa...

Orange ,jag får rysningar som barn av min tid ,uppväxt på60 -70-talet med orange/gul/röd kombinerat med brunt överallt Speciellt kläder o tapeter har jag fortfarande svårt för i dessa färger.