söndag 14 september 2008

Spinning


Hej alla ni som spinner - motorintresserade eller katter; inte denna gång, nästa! ni som spinner ull till garn, riktar jag mig till nu. På Symässan i våras köpte jag kardad merino-ull från Ylle och Sparris, 49 gram härligt limegrön och dubbelt (cirka, det fanns inte någon vikt angiven på banderollen) så mycket underbar petrolblå. Min tanke var att spinna själv MEN nu har den legat till sig och jag inser att det blir inte spunnet - inte av sig själv och inte av mig. Men finns det någon godhjärtad person, som kunde tänka sig att spinna ullen till mig mot en rimlig peng? - eller ännu roligare, ett byte (ja, jag älskar byten). Hören av eder till mig!


bilden är från ylleochsparris´hemsida, min ull är enfärgad

2 kommentarer:

Anonym sa...

OM jag hade spunnit längre än jag har gjort så hade jag kunnat ta åt mig det. Men, nu känner jag mig för grön än. Uj, den blev ju nästan dålig!!! För grön för att spinna grönt, urk... Finns massor med duktiga spinnerskor där ute, hm... NÅGON måste kunna nappa va? ;)
Må så grankott... men den bilden där VAR läcker... skulle vilja testa, hihihi... Handla och klämma ;) Nä, glömmer det fort som ögat!!! ;)

April sa...

Ja, det där gör nästan lite ont. Att tiden går... och resurer rinner bort... Min mamma spann mycket och vackert, men nu är hon 85 år och har lagt av för längesen. Jag har en massa av hennes garn i lådorna som jag ska ta itu med en vacker dag....