onsdag 23 september 2009

Nytt och tvättat




Inte för att jag behövde några nya kläder... men när man nu hittar något som passar och som jag tycker om så... Klänningen är helt lagom i längd och med fina FICKOR.
Vantarna är tovade lite olika, därav variationen i storlek. De röda är tvättade i 60 grader en gång och de grå är tvättade två gånger i 40 grader. Om man nu vill göra vantar i herrstorlek så kan man välja att sticka dem i storlek dam och sedan tvätta dem endast en gång i 40 grader. Har jag kommit på alldeles själv. Nu har jag två par damvantar, små och lite större. Nu ska de dekoreras.

2 kommentarer:

Susilull sa...

Kul med nya kläder, den rutiga klänningen såg mysig ut, snyggt!
Vantarna blev ju jättefina, skall bli kul att se vad du broderar på.
Skall själv brodera på vantar (inte tovade) men har inte kommit på hur jag skall få det snyggt än...

Mia sa...

När hag tovar vantar brukar jag ta dom på mig och forma dom medans dom är våta,när dom är nytvättade, då får jag dom lika stora, och du kan också dra dom större om det behövs, men det är klart, det bästa är om den som ska ha dom på gör det...