onsdag 9 december 2009

Bak

Två nya julpysselbrev idag, tjohoooo! Det lilla vita brevet innehöll världens sötaste tovade tomte från damen här och det lite större, bruna brevet innehöll en så vacker snöstjärna som damen här knåpat ihop. Tack, tack tusen tack. Jag låter meddela att två pysselpaket postades idag och de övriga fyra postas imorgon (kuverten tog slut)


Idag har jag bakat hela dagen, nästan hela dagen i alla fall. Min kontakttjej och jag träffades och bakade lussebullar och pepparkakor. Jag slog saffransdeg så hårt att jag har en blåsa på höger hand. Men så blev bullarna de luftigaste på länge... Är det skillnad på att slå degen för hand eller köra den i köksmaskin? Jag har alltid förlitat mig på en köksmaskin och trott att de ger de luftigaste bullar och bröd men eftersom det inte fanns någon till hands idag så fick det bli armkraft och träslev.

1 kommentar:

Bente sa...

Vilken flit ,här bakas minsann ingenting . Håller ju på med viktväktarna så det är nog bara bra att ingen orkar baka. Yngsta dottern brukar baka lussekatter men inte heller hon har gjort det.
Havsgrönbl mohair lät ju underbart ...vi får väl dela på den.
Har precis flyttat till en mindre lägenhet och orken är slut. Ha det bra