tisdag 8 december 2009

Tisdag 8 dec



Nu börjar det dimpa ner julpyssel. KM berättade i bilen hem, att det låg ett brev och väntade på mig hemma. Ett riktigt brev, poängterade han. Alltså ett sådant med kuvert och frimärke. I det rara lilla brevet låg en snöstjärna, som damen här har gjort på maskin och i försvinnande plast. Skir och vacker, tack så mycket.

Jag har varit och städat idag. På annan ort. och inte i mitt eget hus. Tre svarta sopsäckar gick i container och vi skurade och fejade, putsade fönster, mockade i badrum, gick från golv till tak. Nu behöver ingen ta stelkrampsspruta längre, när man ska till min lillebror. Efteråt gick vi ut och åt middag. Spätta med så kolossalt god majonnäs-sås. Nästan den goaste jag ätit. Och det på en sylta, ovanför ett varuhus. Kors!

2 kommentarer:

Sunna sa...

Vilken duktig storasyster du är, tur du fick en god middag i alla fall, må gott

Ulrika sa...

Kul att du hittade till min blogg och är med i min tävling! Vinnaren dras på söndag! Lycka till!