torsdag 10 december 2009

Reklam

julklapp till min kära frissa; ett par reklamvantar, stickade i ullgarn och tovade i maskin och därefter dekorerade med kedjestygn. Det passar väl bra med lite ohämmad reklam? Kanske blir vantarna reklamerade, hahahaha...
Blev inringd att jobba idag, i en fyra som jag inte träffat innan. På eftermiddagen var vi bjudna till kyrkan för en liten julvandring. Änglar ledde oss och vi träffade Josef och Maria, herdarna med levande får och så sjöng vi julpsalmer. Vi gick förbi ett bord där det var uppsatt en liten julkrubba och eleverna hittade herdarna, de tre vise männen osv, osv. Men så var där ett nytt inslag; någon liten lustigkurre hade satt dit en plastko och PÅ plastkons rygg hade nämnda lustigkurre placerat en skalbagge ur filmen Ett Småkryps liv. Det såg ut som om skalbaggen och plastkon höll på att...ja, ni vet... göra fler skal-kor? eller ko-baggar? Jubel och applåder, bra avslutning på arbetsdagen.





4 kommentarer:

Det växer sa...

vilka fantastiska julvimplar som låg i min brevlåda idag! stort tack. var det dom tomtarna som ropade till dig att dom ville bli grytlappar?
det här kanske inte heller var så dumt?
;-)

Tyg och otyg sa...

Tack tack för de söta vimplarna, säger jag också!

Mia sa...

Det måste bli dyrbara droppar i kaffen av en skal-ko ;) piffiga vantar !

metamorphosis sa...

Sällar mig till skaran som tackar för de fina vimplarna! Vilket jobb du lagt ned!
De har nu fått sig en plats i dörren mellan hall och vardagsrum! (med både barn och katter i huset uppskattar jag verkligen pynt som går att hänga högt upp...)

...och den lilla, lilla strumpan sen! Oh, så söt!

Tack!