måndag 11 augusti 2008

Ansöker...

Idag har jag sökt ett jobb. Ett vikariat som lärare i en bildklass. Jag såg annonsen idag och anmälningstiden går ut imorgon, snabba ryck! Totade raskt ihop en ansökan och iväg. Nu vill jag börja jobba!

Är det någon som vet var man kan hitta mönster på ett par fingervantar? Med flätor och gärna långt skaft. Jag hittade en härva med tunt entrådigt ullgarn i mina gömmor, i mörkgrönt. Lace pure wool från handpainted yarn, fint som snus. Men när och var har jag köpt garnet??

Måleriet i tvättstugan går framåt. Nu har jag kommit på att jag vill tapetsera två av väggarna, istället för att måla alla väggar vaniljgula. En ljus tapet med stora medaljonger, kanske i silver. Och istället för gamla hyllan på ena väggen, vill jag ha hyllplan i antikvitt, med korgar på hyllplanen, som jag kan ha mitt strykjärn och annat i.

2 kommentarer:

in-knit sa...

Lycka till med jobbsökandet, jag håller tummarna för dig!
Tips på fingervantar - du kan ju alltid förlänga skaftet själv.
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=39&lang=se
eller
http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=102&d_id=37&lang=se
Kram Ingrid

Sussry sa...

Håller tummarna för att du får jobbet!