torsdag 14 augusti 2008

Under the weather

Just nu är det inte så uppåt - när jag var yngre tyckte jag så mycket om hösten, klar och kall luft, bär, frukt och grönsaker mogna att skördas och jag kände mig ofta extra mycket full av energi. Det var då, det. Nu känns det bara -jobbigt. Jag är verkligen inte bra på att inte ha ett jobb. Jag känner mig inte ledig alls, bara jagad och stressad.


Och så börjar yngste tonårskillen nian, fast han egentligen inte klarat åttan. Men han blåvägrar att bara tänka på att gå om en klass. Det kommer att bli tjat och skrik, möten och misslyckanden...


Allt pest och pina? Nej då, en bildkurs som börjar 3 september; måleri 2. Tvättstugan blir kanon - bara de beställda tapeterna dyker upp nån gång. Vänner att kunna ringa och träffa. Familjen. Stickning och blogga. Jag har det rätt så bra. Men bara inte just nu...
Nästan, kanske så, ser tapeten ut som vi beställt. Svindyr,325 kr/rullen.Till tvättstugan?! Jajamen.

Inga kommentarer: