lördag 23 augusti 2008

Fas 3

Fas tre i bygget; nu ändrar vi på hela planlösningen!! Vi satt och tog en fikapaus och diskuterade hurvida golvet i nybygget skulle sänkas eller byggas i samma nivå som resten av köket. Då kom vi på den smarta? idén att flytta innerväggen och trapp-dörren iställetoch bygga ny innervägg, till det som ska bli vårt nya sovrum. Mer jobb, mer skit, längre tid, mer pengar....fast det kommer att bli så sanslöst bra i slutändan! Och jag som sagt att jag INTE (i precis det röstläget) vill hålla på att rota längre i huset. Suck... Golvet ska inte sänkas förresten, det ska byggas i samma nivå som resten av köket. Skillnaden blev för liten för att uppfattas som ett trappsteg - -det hade blivit mer som en för hög tröskel)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm, jag vet någon mer som skulle vilja ändra på planlösningen här hemma. Dock lär det inte bli av, mig veterligen. Ingen vill gå till banken om man säger så... ... ...
Må så grankott... ngn som dock drömmer om att få ett ok hem... ett fungerande vill säga

Pernilla sa...

Jag har utmanat dig på min blogg.