fredag 22 augusti 2008

Klok sentens!


Satt och bläddrade i Panduro-katalogen och blev inspirerad till att dekorera klart inne-tofflorna, som jag stickat och tovat för länge sedan.

Passformen är usel på sådana här tossor men de är rätt så söta. Nu stickar jag vantar utav bara h-e, två par klara. Ikväll tror jag att jag ska plocka fram stickmaskinen och fortsätta med brevkurserna. Jag har gjort övningarna fram till brev 2, upplägg, sticka med två färger, ökningar... Jag tror att jag ska sticka en fyrkant som sen ska tovas och användas som underlag till en broderad tavla. Jag ska brodera på en klok sentens, som jag kommit på, med ullgarn och sen ska jag nog skicka tavlan till min förra rektor som tack för all hjälp med referenserande. Sentensen? Nä, nu fikar vi... förra rektorn är en hårt arbetande kvinna och hon kan behöva påminnas om att ta en paus också.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kloka kvinna ,fikapausen är nästan lika viktig som lunchen

Anonym sa...

Tack så mycket för tipset! Nu ska jag genast ge mig på att träna. Har en känsla av att det kommer bli en den provringar :)

Din sentens är helt fantastisk!

in-knit sa...

Panduro-katalogen har varit min bibel i många år!
Du har fått en utmaning på min blogg!
Kram Ingrid