söndag 17 augusti 2008

Färdig!


Nu så är brudesjalen klar. Jag tvättade upp den i ljummet vatten och sen körde jag den i tvättmaskinens centrifugeringsprogram på 800 varv. Jag har inte cenrifugerat stickade alster innan men den här damen gör så, med sina koftor och då gör jag det också. Det regnar idag, så istället för på altanen, ligger den på blockning på köksbordet.

Måtten är 140 x78 centimeter, betydligt större än version 1. Nu ska jag försöka mig på att sticka ett par fingervantar i 1-trådigt grått ullgarn, med långt skaft och flätor på skaftet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

den blev väldigt vacker. en vacker dag ska jag börja på min sjal, som jag inte ens vet vilken jag ska välja.

Anonym sa...

Snacka om att den var ljuvlig!!! Dregelvarning härmed utfärdad... :)
Må så grankott...

miaring sa...

Tack så mycket. Hälften av nöjet är att lägga ut bild på bloggen och läsa just era trevliga kommentarer. Kram