lördag 9 augusti 2008

Ullcentrum

Stickningen har gått fram så till vida, att jag tror att jag har hittat rätt garn till min brudesjal. Vi var i Löttorp en regnig dag och råkade hamna i Ullcentrums affär, hoppsidaisy, hur gick det till?! Där fann jag tvåtrådigt naturvitt ullgarn och det känns som om det skulle kunna bli rätt bra. Jag fann också två härvor med tvåtrådigt melerat ullgarn, i lila-blått-grönt. De ska bli en julklapps-sjal, tänkte jag, det gäller att vara ute i god tid. Ullcentrum hade fina sjalar uppstickade bl a en i brunt och med mönster som påminde om min brudesjal, fast lite större och mer anpassat till tvåtrådigt. Mmmm, snyggt.

Om man jämför Ullcentrums hemsida med affären i Löttorp så tror man inte riktigt att man har hamnat rätt. Hemsidan är proffsig och lite divig, lite Stockholms-aktig tycker jag. Affären är precis tvärtom, inhyst i en lada, med cementgolv och maskiner som stod vid väggen. Rejält!

Inga kommentarer: