lördag 9 augusti 2008

Nitlott


Ölands-semestern 2008 går till historien, som ett av familjens botten-napp. Stugan var trång, låg på en bondgård, precis vid husknuten låg uthyrarens bostad, det luktade lagård i varierad grad och det fanns ingen trädgård. Stugan utlovade 4 sängplatser +2 extrabäddar men inga extrabäddar fanns. Varje morgon, klockan halv sju, vaknade vi av att korna råmade precis utanför vårt sovrumsfönster och sen började flugorna surra, stärkta av nysläppt ko-mocka. Regnet öste ner lördag, söndag, måndag och tisdag. Tisdag kväll tog vi ett familje-beslut; att göra vårt bästa fram till torsdag och sen åka därifrån. När vi hade tagit det beslutet, kände jag att jag kunde börja andas igen. Vi såg mycket av Öland och jag åker gärna dit igen MEN då ska jag förhöra mig noga innan, om boendet!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trist med boendet och vädret. Tur du fick lite garn med hem i allafall.
Bente

Eva i Halmstad sa...

Trist, man har sådana förväntningar och så blir de så fel, trist.

Ha de så gott på dej nu.
Eva.