torsdag 5 februari 2009

Äppelgrönt och grått

Vårens nya projekt är en äppelgrön kofta, stickad på tvären, med en fläta som löper i ovankant. Garnet är inte det allra bästa, 90 % ull och 10% konstiga fibrer och det påminner lite om Lowisa-garnet. Mjukt och gosigt men det luddar ihop sig och släpper tussar. Köpte tre förvaringsboxar på Maxi och vips! så var de fyllda med garn. När jag räknade antalet härvor, med grått entrådigt garn, som är i min ägo, kom jag upp i tvåsiffrigt... Men det är så fint att sticka sjalar av och så har jag tänkt att färga lite till våren. Och hur ofta hittar man ullgarn för 10 kr/härvan? Va, va, va...!!

5 kommentarer:

Efwa - Medea sa...

Vad färgar du med för färg? Det ska bli kul att se förändringen från grått till... Ja vilka färger då?

Rosenvante sa...

Var hittar man garn så billigt?
Du har fått en utmaning på min blogg.

miaring sa...

Ja, vilka färger...jag vet inte riktigt. Jag köpte yllefärger från Zenit i somras, blått, gult och rött men har inte provat än. Garnet är köpt från min kära symaskinshandlare. Hon rensade på vinden...

Karin Berg sa...

Snygg färg på garnet!

Anonym sa...

Hejsan
Hittade precis din blogg :-)):-)). den gröna färgen gillar jag, en av mina favoritfärger är det. Har liknande färg som jag tänkte sticka mönster på ett ev. hundtäcke med en enfärgad botten. Men när det blir är en annan sak.

Jadu billigt ullgarn är inte dumt. Jag är på jakt efter 1:trådigt ullgarn som gärna är lite falmmigt i färgen (brun/beige). Men var finns det ??

ha en bra helg
Mari G i Nora
lupus_4@hotmail.com