måndag 2 februari 2009

Hemlis 5


Är ni med??

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Jag tycker vääääldigt mycket om ullgarner. Bomull sådär, lin gärnaoch akryl funkar också, till vissa projekt. Men riktig får- ull, ojojoj...
2. Vilka är dina favoritfärger? jag tycker om svart och grått, det är så snyggt att randa det, orange, lime och petrol tillsammans med svart eller mörkt grått
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om? jag ser mig inte som en lila person eller i pasteller
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?) Just nu vill mina fingrar helst hålla i SymfoniPro-stickor. Jag har rundsticke-setet 4, 5 och 6
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan? Mittemmellan på väg mot avancerad
6. Dricker du kaffe? Te? Både kaffe och te slinker ner
7. Är du allergisk mot något? Nope, jo förresten mjölk, nu på äldre dar
8. Vilken slags musik tycker du om? allt möjligt, ingen finsmakare
9. Favoritgodis? Äter inte godis alls, knaprar nötter
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.) Jag funderar på att virka lite som omväxling men inte kommit längre än till fundering. Jag nålfiltar en hel del, lite blommor som jag dekorerar med pärlor
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv... Sjalar alla gånger
12. Prenumererar du på någon sticktidning? Jag köper någon gång, Interveawe Knitting, Vouge Knitting, Kreativ Stickning
13. Har du något drömprojekt på önskelistan? Snail mittens ser roliga ut, jag funderar också på en kort väst med bred resår och djup V-ringning, koftor gillar jag, gärna assymetriska och korta
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått? Nej
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare? Jag har faktiskt kommit förbi det stadiet, lite been there, done that
16. Stickar du sockor? Ja
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.) Strl 38
18. När fyller du år? 13 juli
19. Stickar du med pärlor? Nej, inte längre
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Jag läser blandad kompott, gääärna bra fantasy

Inga kommentarer: