fredag 13 februari 2009

I-landsproblem

Dags igen för dator-städning! Det är så irriterande när sidorna tar mer än 1 sekund att ladda (inte riktigt sunt att ha vant sig vid blixtens hastighet) och nu dyker ett fel-meddelande upp, en gång i minuten. Då kallar jag in min KM som ställer in och trimmar datorns förgasare så att den spinner som en kisse igen. Nackdelen är att adresser och bilder försvinner så att nu måste jag spara allt som jag behöver....

Fortsatt fantastiskt väder idag, kallt och klart. Vi var ute hela eftermiddagen med eleverna - det hade varit snudd på tjänstefel att sitta i en lektionssal, en så vacker dag. Jag var rätt så full av frisk luft och motion när jag kom hem men när grannen knackade på dörren och ville gå ut en runda så det bara på med termo-byxorna igen. Nu kan jag käka ostbågar med gott samvete ikväll!
På alla hjärtans dag ska jag och mina bildkompisar ut och titta på en lokal som vi ev ska ha utställning i, till påsk. På vägen har vi två planerade stopp: ett i Hemslöjdsaffären och nästa stopp i en affär som säljer lin-kläder. Jag planerar inte att handla något men..... Gröna koftan har vuxit till höger framstycke och halva bakstycket. "Hålet" i mitten är höger armhål. Där ska man plocka upp maskorna och sticka ärmen. Jag gillar Garnstudios design men deras mönster är inte så värst välgjorda eller genomtänkta. Eller är det bara jag som är högfärdig? Man kan kanske se det så att de lämnar utrymme för egna förbättringar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt väder är det minsan idag också men det bästa var nog att hinna gå på en 45minuters hundpromenad igår . Efter jobbet medan det fortfarande var ljust och sol. Koftan igrönt ser fin ut. Håller med dig ang Garnstudios mönster ,de lämnar ofta en hel del till fri tolkning.