söndag 8 februari 2009

Kakdag





Blev inspirerad till att baka bullar när jag läste om baket här. När jag kollade min jäst i kylen var den dock alldeles möglig och skrumpen. Så det blir nog en plåt med kärleksmums istället. Och sådana här skurna chokladkakor med pärlsocker på. Kanske kolakakor också... Kakor är gott. Min favvo-kaka är skurna apelsinbröd; en mördeg runt om och mandelmassa inuti, blandat med apelsinmarmelad, grön mandel ovanpå mördegen. Något penslas ovanpå dem också, äggvita med röd karamellfärg? Det var läääänge sedan jag bakade dem men de är smarrigast. Vilka kakor gillar du?

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Jag tror att schackrutor är mina favoritkakor. Jag bakade en sats igår och gav till min svåger i födelsedagspresent. Alla blir så imponerade men de är ju inte svåra att göra.

Anonym sa...

Drömmar!! Men jag kan inte baka dom, det blir aldrig bra. Men jag är duktig på kolakakor!