söndag 8 februari 2009

Filmtips!


Såg förresten bra film i fredags kväll. En kompis var här och vi hyrde Konsten att gråta i kör, en dansk film av Peter Schönau Fog. Det var en jobbarkompis som rekommenderade den och jag var väl inte riktigt mentalt förberedd på vad den handlade om. Ruskig och bra, se den men var beredd på att bli berörd. Danskan, som de talade i filmen, en sydjylländsk dialekt var så annorlunda från den danska som jag är van att höra. Ibland lät det som ett helt annat språk.
Stickstämman i Växjö, har ni sett programmet? Hur många roliga kurser som helst, både korta och lite längre. Men tyvärr, kostar det så smakar det, 3700 spänn och de pengarna har vi inte över. Jag frågade min KM om han var beredd att avstå från sin MC-semester så kunde jag åka på stickstämma i Växjö istället. Det hade han nog varit eller så kunde han åka riktigt budget, sa han men det är inte riktigt rätt. Det är hans dröm och drömmar ska man uppfylla, i mån det går. Nästa gång är det min tur..


1 kommentar:

Sunna sa...

Jag drömde också om att åka på den, men det är mycket pengar, får väl ordna en dag ihop alla bloggare