torsdag 26 februari 2009

Fiskigt

Idag har det varit lågtryck, både inomhus och utomhus. Vaknade med skrällande huvudvärk och grått regnande. Båda företeelserna har sedan fortsatt hela dagen.... När jag kom hem från jobbet så var kaffebönorna slut i burken.

Jag måste bara berätta; jag är med i Pocket&Trix, ungefär som Stickameras hemliskompis men här skickar man böcker istället för garn (eller garn och bok, det tänker jag skicka!) Det finns frågor som man ska svara på, för att underlätta för skickaren, ja ni vet, det ÄR som hemlig kompis. I alla fall, när jag läste svaren på min miottagares blogg så var det nästan PRECIS som om det var jag som svarat. Samma favoritgenre, samma favoritförfattare, samma ogillande av viss litteratur som benämns chick-litt. Så nu kör jag på vad jag gillar och så får vi se hur det går!
En sådan här....








...blev istället så här. Ett litet inslag av melerat sockgarn gjorde susen, både för storleken och utseendet.




2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Jag hade aldrig sett denna teknik innan jag fick se den på din blogg. Så bläddrade jag igenom någon bok och vad hittar jag, just det samma teknik. Verkar vara inne att sticka så här nu. Tycker också att det blev bättre med inslag av det melerade garnet.

med nål och tråd sa...

Jepp, beskrivningen kommer från samma bok.Blev du sugen?