torsdag 29 januari 2009

Bok, någon?


Dags för slöjd idag. Hade jag mina avbrutna stickor med mig? Nä. Letade som en tosing ty jag visste att jag stoppat ner dem. Ja, i väskan, ja. Men jag hade inte väskan med mig. På sistone har jag bejakat min våga-vägra-bära-väska-sida och då blir det så här. Typiskt!! Nåja, slöjdsalen är kvar. Och bitarna med.


Jag slog till och beställde en stickbok Sticka i romantisk lantstil, Inga Walloe Pantzar och Ditte Larsen. I boken finns mönster på det mesta; klänningar, kjol, många mössor och en del scarfar. Tyvärr inget som tilltalade mig. Nä, inget alls. Någon som är sugen på boken?
J´s tröja växer. Det är en tight modell för så vill J ha sina tröjor. Den halvfärdiga tröjan ser lite stympad ut...

2 kommentarer:

SF sa...

Åh, jag som var så nyfiken på hur det skulle bli med de avbrutna stickorna. Jag har en bruten sticka liggande här också, så jag tänkte få en idé :).

Anonym sa...

Hej! Vill du sälja/byta boken? Maila mig i så fall på
knittermarie@hotmail.com

Mvh